האם לנסות למכור את הרכב, להשאיר אותו בחניה או לשלוח אותו לפירוק? לפעמים, להיפטר מהמכונית הישנה אינה משימה קלה כפי שהיא אולי נראית.
מתי לשלוח את הרכב לפירוק? ובכן, הגיל הממוצע של מכוניות הנשלחות לגריטה הוא כ-14 שנים. אבל גם מכוניות חדשות יותר מגיעות למגרש הגרוטאות, לאחר שעברו תאונה קשה.
חשוב לדעת:
- מדי שנה נמכרות ברחבי העולם המוני מכוניות משומשות, והמוני אנשים גם בוחרים לשלוח את הרכב לפירוק.
- קיימים היום כללים סביבתיים קפדניים לגבי האופן שבו ניתן להיפטר מהרכב לאחר שזה הגיע לסוף דרכו.
אם הרכב שלכם כבר לא ניתן למכירה, שבק חיים או הורד מהכביש בגלל סיבות בטיחותיות, מומלץ לשלוח את הרכב לפירוק, וליהנות מהתשלום במזומן שתשלם לכם חברת הפירוק.
החברה תפרק את הרכב שלכם בהתאם לכללים המחמירים ביותר שנוצרו כדי להגן על הסביבה. חלקי המתכת יפורקו והנוזלים והשמנים הרעילים יטופלו בזהירות, כדי שלא יחדרו לאדמה ויזהמו אותה ואת מי התהום. בנוסף, כיוון שהחלקים והנוזלים יגיעו לתעשיית המיחזור, יופחת השימוש במשאבים ההולכים ומתדלדלים של כדור הארץ.
אתגרי תעשיית הרכב
- אתגר ראשון
בשנים האחרונות, תעשיית הרכב משתפת פעולה עם תעשיית המיחזור ובכך היא מבטיחה שכלי הרכב יהפכו לאחד המוצרים הממוחזרים ביותר בשוק. כלי רכב חדשים מתוכננים לעמוד ביעדי פליטת ה-CO2, ובמקרים מסוימים גורמים לשימוש בחומרים חדשניים.
כל כלי הרכב ממשיכים להיות מתוכננים כך שבסוף חייהם ניתן יהיה לשחזר 95% מהם. שימוש בחומרים חדשים בתעשיית הרכב, מספקת הן אתגרים והן הזדמנויות לפיתוח נוסף של שוק המיחזור העולמי.
- אתגר שני
עדיין קיימים סוחרי גרוטאות לא מורשים שאוספים רכבים ישנים עבור ערך המתכות שהם מכילים. מכיוון שסוחרי גרוטאות אלה לא פועלים על פי הסטנדרט הסביבתי הנהוג, הם עלולים לפגוע בסביבה. קיומם של סוחרי גרוטאות לא מורשים, מגביר גם את הסיכון לאי השגת מכסות המחזור, ליצירת תנאי שוק לא מאוזנים, ולהפרעה בהשגת יעדי המיחזור.
קיימות בתעשיית הרכב
המחויבות של תעשיית הרכב להפוך לירוקה יותר, נקיה יותר וטובה יותר, לא אמורה להיות תלויה בגורמים חיצוניים כלשהם, כמו מגפת הקורונה שפגעה בשנתיים האחרונות בכלכלה העולמית.
למעשה, בעקבות ההשפעה העמוקה של הקורונה, קיבלה תעשיית הרכב הזדמנות להתחיל בבנייה מחדש – הזדמנות שהתעשייה הצליחה לנצל, למרות גורמים שונים המעכבים אותה מלממש את מלוא הפוטנציאל שלה.
המגפה הובילה גם לאתגרים חדשים, כאשר הסגרים עצרו את שרשראות האספקה, עיכבו את הייצור, גרמו לעלייה בהוצאות האנרגיה, והובילו לחשש שמא ההשקעה בתשתיות לטעינת רכבים חשמליים לא תוכל לספק את הצרכים הנדרשים. עם זאת, לאחר הסגרים בעקבות הקורונה, החלה התאוששות, שווקים נפתחו מחדש, וכמויות הרכב החשמלי זינקו.
כשאתם מוכרים את הרכב הישן לפירוק, אתם תורמים להפיכת תעשיית הרכב לירוקה ונקייה יותר!